Przedstawiam krótką relację z budowy modelu akrobacyjnego o nazwie P.W. 120 „Wilk”.

Dane techniczne:

rozpiętość:         1200 mm

długość:             1140 mm

wysokość:           280 mm

masa do startu:   1260 g

pow. skrzydła:     27,6 dm²

obciążenie pow:  45,65g/dm²

Skrzydło "Wilka" oraz zarys koncepcyjny jest projektu mojego kolegi Przemka Guni, szczegóły konstrukcyjne oraz koncepcja wytrzymałościowa i wyposażenie to już ja.

Skrzydło całkowicie balsowe z pracującym kesonem, lotki skorupowe. Kadłub balsowy kratownicowy w przedniej części węzeł „silnik - skrzydło – podwozie” wzmacniany sklejką 1mm, a podwozie spoczywa na belce z samby. Budka silnika to kratownica z samby.

Podwozie i kabina węglowa, osłona silnika laminatowa. Skrzydło zabudowane jest na stałe (przy tej rozpiętości łatwo zapakować do samochodu). Akumulator ładowany jest od góry do kabiny, a wyposażenie elektroniczne znajduje się w luku przed kabiną, cały serwis lotniskowy odbywa się, gdy model stoi na kołach.

Zastosowane wyposażenie:

silnik :         EMAX BL2815/09

serwo:         SG-91R BLACK Serwo Tower Pro 1/2 Metal

śmigło:        Aeronaut GLASS elektro 10,5x7’’

regulator:     CX450-10-05 BEC 50A

odbiornik:    HiTEC Optima 6  2,4GHz

pakiet:         LiPol 1800mAh 3s 20-30C TURNIGY  (153g)

Wrażenia z oblotu:

Podczas oblotu, który wykonał Przemek - główny projektant modelu, mogłem z przyjemność  stwierdzić, że wszystkie założenia teoretyczne się potwierdziły (środek masy, kąty ustawienia silnika a nawet wychylenia sterów), zupełnie zbędne jakiekolwiek poprawki. "Wilk" ładnie ostrzega przed korkiem, przeciągnięty przepada z utratą kierunku. Jest to model, który świetnie nadaje się do metodycznej nauki akrobacji.

Nieudolny filmik z oblotu:

http://www.youtube.com/watch?v=O9xUSVqfp6U

Wojciech Irzyk

wirzyk@gmail.com

   

   

   
   

Krośnieńskie Stowarzyszenie Modelarzy Lotniczych

ul. Żwirki i Wigury 9, 38-400 Krosno

modelarze.krosno@interia.pl

603 178 184